W tygodniu 8-12 sierpnia, w czasie naszych wakacyjnych podróży w Ala ma kota, rozmawialiśmy o wynalazkach. A zaczęło się od koła, bo jakże ważny to był wynalazek.
Jak to było z tym kołem, kto je wynalazł, było też o kole szprychowym, a także o wynalazcy rowerów i samochodów. I o wielu, wielu innych wynalazcach i ich pracy, która zmieniła nasze życie.
Osiągamy przy tym ważne cele:
Cele ogólne
- poznanie nazw wybranych urządzeń elektrycznych i ich wyglądu,
- umiejętne wykorzystanie logicznego myślenia w zabawie dydaktycznej ,,Prawda – fałsz’’,
- ćwiczenie pamięci przez grę memo,
- wykonanie pracy według instrukcji nauczyciela,
- aktywne uczestniczenie w proponowanych zajęciach.
Cele operacyjne
- dziecko potrafi rozwiązać zagadki słowne,
- rozpoznaje i nazywa wybrane urządzenia elektryczne,
- potrafi naśladować ruchem, gestem, pracę wybranych urządzeń elektrycznych,
- potrafi rozróżnić zdanie prawdziwe od fałszywego, logiczne myślenie,
- potrafi sprawnie układać pocięty obrazek – puzzle,
- słucha i rozumie polecenia nauczyciela,
- powtarza i zapamiętuje angielskie nazwy urządzeń (a wasching machine, a vacuum cleaner, a fridge, an iron, a computer, a bender, a television)
- potrafi ruchem zaprezentować tekst piosenki.