Home
Powrót
Pomagamy na każdym etapie rozwoju dziecka
Każde dziecko ma jeden start. Dajemy dzieciom poczucie bezpieczeństwa i pewności, że się o nie troszczymy, wspieramy i jesteśmy przy nich obecni.

Poradnia psychologiczno – pedagogiczna Ala ma kota

W naszej Poradni zajmujemy się kompleksową diagnozą logopedyczną, pedagogiczną i psychologiczną oraz diagnozą i terapią procesów Integracji Sensorycznej.

Prowadzimy także zajęcia grupowe z treningu umiejętności społecznych oraz korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci przejawiających specyficzne trudności w nauce czytania i pisania.

Wszelkie działania i programy terapeutyczne dostosowujemy zawsze do indywidualnych potrzeb dziecka. Kompleksowej pomocy udzielamy również dzieciom nieuczęszczającym do naszych przedszkoli. Wystawiamy opinie i orzeczenia honorowane przez inne instytucje.

Nasz zespół w sposób interdyscyplinarny pomaga dzieciom zarówno wymagającym wczesnego wspomagania rozwoju, jak i tym z trudnościami poznawczymi, wychowawczymi oraz emocjonalnymi. Zapewniamy najwyższe standardy zawodowe i przestrzegamy zasad etyki psychologicznej.

Gwarantujemy profesjonalizm i indywidualne podejście. Informacje staramy się przekazywać w sposób rzetelny i możliwie jasny. Zachowujemy dyskrecję w całym przebiegu leczenia.

Opiekując się dziećmi, wspieramy również rodziców: oferujemy konsultacje i terapie, udzielamy też porad psychologiczno-wychowawczych. Naszym priorytetem jest dobro dzieci. By zapewnić im harmonijny rozwój, staramy się uszanować metody wychowawcze i systemy wartości przyjęte przez ich rodziców. Naszą misją jest udzielanie pełnego wsparcia w procesie diagnostycznym.

Kontakt:
Eliza Lorenc-Handerek
kom. 506 033 016
e-mail: elorenc@alamakota.edu.pl

lub z dyrektorem dowolnego oddziału Ala ma kota: patrz mapa na dole strony

Świadczymy usługi na najwyższym poziomie
Wykwalifikowana kadra

Nasz zespół w sposób interdyscyplinarny pomaga dzieciom zarówno wymagającym wczesnego wspomagania rozwoju, jak i tym z trudnościami poznawczymi, wychowawczymi oraz emocjonalnymi.

Zapewniamy najwyższe standardy zawodowe i etyki psychologicznej.

Gwarantujemy profesjonalizm i indywidualne podejście. Informacje przekazujemy w sposób rzetelny i jasny.

Wystawiamy opinie

Kompleksowej pomocy udzielamy również dzieciom nieuczęszczającym do naszych przedszkoli.

Wystawiamy opinie o funkcjonowaniu Dziecka, opinie diagnostyczne oraz opinie o Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju honorowane przez inne instytucje.

Odpowiednie miejsce

W naszej Poradni zajmujemy się kompleksową diagnozą logopedyczną, pedagogiczną i psychologiczną oraz diagnozą i terapią procesów Integracji Sensorycznej.

Prowadzimy także zajęcia grupowe z treningu umiejętności społecznych oraz korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci przejawiających specyficzne trudności w nauce czytania i pisania.

Wszelkie działania i programy terapeutyczne dostosowujemy zawsze do indywidualnych potrzeb dziecka.

Współpraca z rodzicami

Opiekując się dziećmi, wspieramy również rodziców: oferujemy konsultacje i terapie, udzielamy też porad psychologiczno-wychowawczych.

Naszym priorytetem jest dobro dzieci. By zapewnić im harmonijny rozwój, staramy się uszanować metody wychowawcze i systemy wartości przyjęte przez ich rodziców.

Naszą misją jest udzielanie pełnego wsparcia w procesie diagnostycznym.

Rodzaje Terapii
Terapia Integracji Sensorycznej
Czytaj więcej

Czym jest integracja sensoryczna?

Metodę Integracji Sensorycznej stworzyła amerykańska psycholog i terapeutka zajęciowa dr Anna Jean Ayres, która całe swoje życie poświęciła obserwacji i badaniom przyczyn zaburzeń Integracji Sensorycznej oraz sposobów radzenia sobie z problemami.

Integracja Sensoryczna to zdolność selekcji, rozpoznania, interpretacji i łączenia informacji pochodzących ze wszystkich zmysłów człowieka. U większości dzieci proces ten przebiega w naturalny sposób, wykształca się wskutek typowych aktywności. Ale bywa, że zachodzi w sposób nieprawidłowy lub niepełny, co skutkuje późniejszymi problemami w rozwoju, nauce, a nawet zachowaniu.

Najważniejsze objawy dysfunkcji Integracji Sensorycznej:

  • dziecko często potyka się, przewraca;
  • nie toleruje zabaw związanych z brudzeniem rąk;
  • nie lubi lekkiego dotyku, a toleruje mocny;
  • nie lubi mycia twarzy i zębów, obcinania paznokci, czesania itp.;
  • szybko się męczy;
  • jest stale w ruchu (biega, kręci się, skacze, huśta się);
  • nie lubi zatłoczonych miejsc;
  • nie lubi zabaw ruchowych, gier sportowych;
  • nie reaguje na ból;
  • nie lubi określonych tkanin ubraniowych (np. wełny);
  • ma opóźnioną mowę lub trudności z wymową;
  • podczas zajęć stolikowych często podpiera ręką głowę;
  • nieprawidłowo chwyta kredkę, długopis.

Diagnoza SI:
Terapia SI poprzedzona jest wnikliwym wywiadem z rodzicami, obserwacją dziecka podczas zabawy spontanicznej i kierowanej. Podczas trzech spotkań certyfikowany terapeuta przeprowadza próby kliniczne i testy. Podczas ostatniej konsultacji szczegółowo omawia postawioną przez siebie diagnozę.

Na czym polega terapia?
Integracja Sensoryczna jest terapeutyczną i profilaktyczną metodą pracy z dziećmi. Terapia odbywa się w sali wyposażonej w specjalistyczne przyrządy. Sprzęt ten przeznaczony jest do stymulacji systemu przedsionkowego, proprioceptywnego i dotykowego, ale również wzrokowego, słuchowego i węchowego. Dla dziecka jest atrakcyjną formą zabawy.

Metoda SI wykorzystywana jest w pracy z dziećmi:

  • ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, takimi jak dysleksja;
  • dysgrafia, dysortografia, słaba koncentracja uwagi;
  • z ADHD, ADD;
  • z mózgowym porażeniem dziecięcym;
  • z wadami genetycznymi;
  • z autyzmem, zespołem Aspergera;
  • z zaburzeniami mowy;
  • z upośledzeniem umysłowym;
  • z potrzebami ruchowymi (dzieci niepotrafiące „usiedzieć w miejscu”);
  • z grupy ryzyka (wcześniaki z uszkodzeniami okołoporodowymi);
  • z trudnościami w koncentracji uwagi;
  • z opóźnieniem psychoruchowym.
Reedukacja i zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Czytaj więcej

Czym są reedukacja i zajęcia korekcyjno-kompensacyjne?

W terapii pedagogicznej pomagamy dzieciom, u których stwierdzono nieprawidłowości rozwoju i zachowania. Zaburzenia te koryguje się poprzez odpowiednie oddziaływania specjalistyczne o charakterze psychologiczno-pedagogicznym oraz profilaktycznym. To szczególnie ważne w początkowych etapach edukacji dziecka.

Działania sprowadzają się do korekcji, czyli poprawy zaburzonych funkcji poznawczych i ruchowych dziecka, usprawniania ich współdziałania, a także do kompensacji – usprawniania funkcji dobrze rozwijających się celem wspomagania tych słabiej funkcjonujących lub częściowego ich zastępowania.

Terapia pedagogiczna opiera się głównie na stymulowaniu ogólnego rozwoju dziecka i usprawnianiu funkcji ważnych w procesie przygotowania do uczenia się czytania i pisania, tj.:

  • wzrokowo-przestrzennych, czyli skupiania uwagi wzrokowej, spostrzegania i pamięci wzrokowej, opanowania przestrzeni (analiza i synteza wzrokowa, kierunkowość)
  • słuchowo-językowych, czyli skupiania uwagi słuchowej, spostrzegania i pamięci słuchowej dźwięków mowy oraz funkcji językowych (słuch fonematyczny i fonetyczny; różnicowanie dźwięków)
  • motorycznych, czyli sprawności manualnej i ogólnego rozwoju ruchowego dziecka
  • współdziałania funkcji (koordynacja wzrokowo-ruchowa podczas pisania, wzrokowo-słuchowa podczas czytania itp.).

Terapię pedagogiczną prowadzi się w formie indywidualnej i grupowej (liczba uczestników zajęć: od 2 do 5 uczniów), tak by osiągnąć zamierzone cele: poprawić funkcje poznawcze, emocjonalno-motywacyjne, poszerzyć wiedzę i przysposobić dziecko w odpowiednie umiejętności.

Cennik
Zajęcia Cena 1 zajęcia
Diagnoza Integracji Sensorycznej SI z opisem i omówieniem wyników
3 x 50 minut
600 zł
Konsultacja Integracji Sensorycznej
50 minut
200 zł
Terapia Integracji Sensorycznej
50 minut
180 zł
Konsultacja fizjoterapeutyczna
50 minut
200 zł
Fizjoterapia
50 minut
180 zł
Konsultacja psychologa dziecięcego
50 minut
250 zł
Terapia psychologiczna
50 minut
200 zł
Terapia pedagogiczna / reedukacja
50 minut
180 zł
Terapia ręki
50 minut
180 zł
Diagnoza gotowości szkolnej z opisem i omówieniem
3 x 50 minut
600 zł
Diagnoza logopedyczna
2 spotkania po 60 minut
400 zł
Terapia logopedyczna
50 minut
200 zł
Trening Umiejętności Społecznych TUS
do 6 osób - 60 minut
150 zł
Trening Umiejętności Społecznych TUS
12 spotkań - 90 minut
1200 zł
Psychoterapia indywidualna
50 minut
250 zł
Terapia par, terapia rodzinna - sesja
90 minut
350 zł
Konsultacja psychiatryczna - psychiatra dziecięcy
45 minut
400 zł
Diagnoza funkcjonalna PEP-3-PL z opisem
3 x 60 minut
600 zł
Diagnoza funkcjonalna KORP z opisem
2 x 60 minut
450 zł
Badanie intelektu - Stanford - Binet 5
500 zł
Kwestionariusz ASRS
obliczanie + raport
150 zł
Kwestionariusz Conners
obliczanie + raport
180 zł
Badanie Ados- 2
Konsultacja + badanie + omówienie
1100 zł
Warsztaty dla Rodziców - Pozytywna Dyscyplina
6 spotkań x 2,5 godz..
800 zł

Kontakt

W przedszkolach oznaczonych  prowadzimy również żłobki.
® Ala Ma Kota 2025
×
×