Przed nami czas pełen inspirujących zajęć, twórczych warsztatów i autorskich programów, które przygotowaliśmy z myślą o naszych przedszkolakach. Planujemy spotkania z ciekawymi gośćmi oraz wycieczki do niezwykłych miejsc. Zadbamy o to, by każde dziecko miało najlepsze warunki do rozwoju i radosnego odkrywania świata. Oto kluczowe programy na nadchodzący rok.
PROGRAM ROCZNY „ODKRYWAMY ŚWIAT”
Okazją do zaspokajania potrzeb poznawczych będzie program „Odkrywam świat”. Podczas comiesięcznych ścieżek edukacyjnych nasze przedszkolaki będą rozwiązywać problemy, badać, szukać, odkrywać i obserwować nowe zjawiska, a przede wszystkim eksperymentować i doświadczać. Ideą przewodnią programu jest ukazanie scalonego obrazu świata.
UWAŻNOŚĆ DLA DZIECI
W dzisiejszych czasach dzieci często zmagają się z uczuciem stresu i niepokoju. Chcemy pomóc im odzyskać spokój i nauczyć, jak być bardziej obecnym w danej chwili, w sposób prosty i zrozumiały. Korzystając z metody Eline Snel, która bazuje na zasadach mindfulness, razem z przyjazną Żabką będziemy uczyć dzieci, jak poprzez odpowiednie ćwiczenia oddechowe skupić się na „tu i teraz”. Pokażemy im, jak radzić sobie z lękiem i nieustannymi zmartwieniami.
POZYTYWNA DYSCYPLINA
To nasza podstawowa metoda wychowawcza – oparta na wzajemnym szacunku. Dzięki pozytywnej dyscyplinie nasze życie przedszkolne jest radosne, a komunikacja z dziećmi skuteczna. Metoda wywodzi się z psychologii pozytywnej Alfreda Adlera. Pomagamy Dzieciom unikać „złego” zachowania, uczymy samodyscypliny, odpowiedzialności, współpracy oraz rozwiązywania problemów, a przede wszystkim skupiamy się na pozytywnych relacjach.
Pozytywna dyscyplina jest jednocześnie uprzejma i stanowcza, łagodna i zdecydowana w tym samym czasie. Twarda dla problemu i miękka dla dziecka. Jest skuteczna długofalowo: bierze pod uwagę to, co dziecko myśli, czuje, czego się uczy, jakie podejmuje decyzje o sobie samym i o swoim świecie, jak decyduje się postępować w przyszłości. Uczy też ważnych umiejętności społecznych i życiowych: szacunku, dbania o innych, rozwiazywania problemów, współpracy oraz umiejętności wnoszenia wkładu do wspólnoty.
Pozytywna dyscyplina zaprasza dzieci do odkrywania jak bardzo są zdolne i kompetentne. Zachęca je do konstruktywnego używania swojej osobistej siły i autonomii.
DAJ MI CZAS, A ZROBIĘ TO SAM
Od pierwszych dni życia dziecko podejmuje wysiłek związany z własnym rozwojem, rozpoczynając długą podróż, na której jednym z ważnych przystanków jest szkoła. Aby szkoła stała się fascynującą przygodą i wsparciem na drodze do samorealizacji, powinna pojawić się w odpowiednim momencie – chwili, którą określamy mianem gotowości szkolnej.
Gotowość szkolna to poziom rozwoju dziecka, który jest niezbędny do podjęcia zadań i obowiązków wynikających z życia szkolnego. Oznacza to gotowość i chęć nauki, pewien stopień samodzielności oraz rozwój fizyczny, umysłowy, emocjonalny i społeczny, który pozwoli dziecku sprostać wymaganiom szkoły, dostosować się do nowych warunków oraz czuć się dobrze w grupie rówieśniczej, co sprzyja sukcesom w nauce.
Przygotowanie do szkoły należy zatem rozumieć jako wszechstronny rozwój osobowości – zarówno pod względem fizycznym, zdrowotnym, umysłowym, jak i społeczno-emocjonalnym.
JĘZYK ANGIELSKI
„Britannia Explorers – The Great Adventure” Dzieci poznają fascynujący świat Wielkiej Brytanii i Wysp Brytyjskich dzięki naszemu ekscytującemu projektowi edukacyjnemu! Wprowadzimy dzieci w bogatą kulturę, historię i geografię Wielkiej Brytanii i Irlandii. Dzieci odkryją kultowe zabytki, miasta i cuda natury na Wyspach Brytyjskich. Przyjrzymy się bliżej brytyjskim tradycjom, festiwalom i świętom. Nadejdzie czas na eksplorację brytyjskiej literatury, folkloru i legendarnych opowieści, a następnie na zapoznanie się z brytyjską kuchnią i wypicie popołudniowej herbaty!
Nie możemy się doczekać spotkania z królem Karolem i jego rodziną królewską. Niech przygoda się rozpocznie!
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM, CZYLI KSIĄŻKOWY KLUB CZYTELNICZY
Czytanie dzieciom to kluczowy element ich wszechstronnego rozwoju. Poprzez odpowiednio dobrane książki możemy przekazać dzieciom wartości moralne, rozmawiać o ważnych przesłaniach oraz budować pozytywne wzorce. Literatura wspomaga rozwój emocjonalny, ucząc empatii i zrozumienia dla innych, a także buduje poczucie tożsamości. Dzięki książkom dzieci poszerzają wiedzę o świecie oraz poznają takie pojęcia jak przyjaźń, miłość czy współczucie.
Czytanie rozwija także myślenie, umiejętność analizowania oraz wzbogaca słownictwo. Dzieci uczą się wyrażać swoje myśli, co wpływa na ich komunikację. Wspólne czytanie buduje więź między rodzicem a dzieckiem, tworząc przestrzeń do dialogu i poczucie bezpieczeństwa.
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
Od października do stałego programu zajęć przedszkolnych włączamy Trening Umiejętności Społecznych. Zajęcia będą odbywały się raz w tygodniu w dwóch grupach wiekowych: 3-4-latki oraz 5-6-latki, w formie zabaw i ćwiczeń, dzięki którym dzieci będą miały okazję rozwijać prawidłowe zachowania społeczne, między innymi: skuteczną komunikację, zasady przyjmowania krytyki oraz jej tworzenia, rozpoznawanie i kontrolowanie emocji oraz współpracę we wzajemnym szacunku. A przede wszystkim będą nabierały wiary we własne możliwości.
ZAJĘCIA RELAKSUJĄCO – WYCISZAJĄCE
Nasze przedszkolaki będą miały okazję uczestniczyć w autorskim programie zajęć relaksująco-wyciszających. Każdego dnia, po obiedzie, zaprosimy dzieci do wspólnego uczestnictwa w rozmaitych aktywnościach według harmonogramu:
Poniedziałki: „SENSORY TIME”
Zajęcia oparte na teorii integracji sensorycznej, dostarczą dzieciom m.in. stymulacji przedsionkowej, czuciowej, słuchowej i wzrokowej – tak ważnych do regulacji stanu pobudzenia. Nie zabraknie wspólnych masaży, muzyki relaksacyjnej, atrakcyjnych aktywności ruchowych i sensorycznych.
Wtorki: MINDFULNESS
Zajęcia pomagają dzieciom w koncentracji oraz polepszaniu pamięci, dają im przede wszystkim solidny fundament do budowy poczuci pewności siebie i do rozwijania wewnętrznych kompetencji niezbędnych do radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami.
Środy: JOGA
Dzieci to żywioły! Uwielbiają ruch, różnorodność i spontaniczne działania. Joga w przedszkolu to harmonijne połączenie ruchu z relaksacją.
Czwartki: SELF-REGULATION
Dzieci często odczuwają stres. Nowe sytuacje, presja czasu, nagromadzenie bodźców ‒ to wszystko sprawia, że trudno im poradzić sobie z napięciem. Self-Regulation to samoregulacja. Metoda ta pozwala opanować nadmierny stres i zlikwidować przyczynę złego samopoczucia, a nie tłumić samo zachowanie, które z niego wynika.
Piątki: BAJKOTERAPIA
Bajki pozwalają dzieciom odkryć i zrozumieć siebie, zracjonalizować i opanować lęki, z którymi się zmagają. Bohaterowie bajek uczą i pomagają dzieciom w przezwyciężaniu rozmaitych trudności i wyzwań.
W PLANSZÓWKI GRANIE, NIE TYLKO NA DYWANIE
Większość z nas pamięta z dzieciństwa różne gry, które poznaliśmy dzięki naszym rodzicom i które sprawiały, że wspólnie spędzane popołudnia czy weekendy były przyjemniejsze. Gry takie jak Chińczyk, Wyścigi czy Monopol angażowały zarówno dzieci, jak i dorosłych.
Gry planszowe rozwijają umiejętności organizacyjne, uczą współpracy oraz zasad uczciwej rywalizacji. Poprzez gry, dzieci nabywają zdolności planowania, opracowywania strategii i zarządzania czasem oraz przestrzenią. Niektóre z tych gier wymagają współpracy zespołowej, ponieważ tylko działając razem można osiągnąć wspólny cel.